Вівторок
21.09.2021
23:22
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Лубенський ЗДО № 12

"Червона Шапочка"

Головна Реєстрація Вхід
Інклюзивна освіта »
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

Інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

 Інклюзивне навчання ґрунтується на таких принципах:

  • кожна дитина має право на освіту;
  • кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби;
  • освітні програми мають брати до уваги широке різноманіття характеристик і потреб дітей;
  • діти з особливими освітніми потребами повинні мати доступ до навчання у звичайних освітніх установах;
  • школи, дитячі садки та інші заклади освіти зобов’язані створити умови навчання, що забезпечують потреби дитини;
  • звичайні заклади освіти є найбільш ефективним методом навчання з точки зору забезпечення потреб дитини, протидії дискримінації та розподілу державних коштів.

ІНКЛЮЗІЯ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Інклюзія (відангл.inclusion— включення) - процес збільшення ступеня участі всіх громадян в соціумі і насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи інтелектуальному розвитку; процес реального залучення осіб з особливими потребами до активного суспільного життя. Особа з особливими освітніми потребами (далі особа з ООП) – це особа, яка має порушення фізичного чи психічного розвитку, у тому числі особа з інвалідністю або інша особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту. Інклюзивна група ЗДО – це група, у якій разом виховуються і навчаються діти, які мають нормотиповий розлад (здорові діти) і діти з психофізичними порушеннями. Метою інклюзивної освіти в ЗДО є підведення малюка до вступу в заклад загальної середньої освіти (школи) з максимально скомпенсованими первинними й вторинними порушеннями, достатнім рівнем загальної та психологічної готовності до навчання, бажанням учитися, сформованим умінням висловлювати й підтримувати соціальну комунікацію з однолітками та дорослими, належним ступенем самостійності й адекватною позитивною самооцінкою. Водночас існує ряд завдань інклюзивного навчання в ЗДО, зокрема:

Ø розвиток потенційних можливостей дітей із порушенням фізичного, інтелектуального розвитку в спільній діяльності зі здоровими однолітками;

Ø організація психолого – педагогічного супроводу дітей з ООП в ЗДО;

Ø реалізація корекційно – розвиткового навчання, спрямованого на виправлення або послаблення наявних у дітей фізичних і/або психічних порушень, які заважають їхньому успішному навчанню й розвитку;

Ø створення адаптивно-освітнього простору, який задовольнить освітні потреби дитини з порушенням фізичного, інтелектуального розвитку;

Ø формування життєво важливого досвіду та цілеспрямованого розвитку когнітивних, мовленнєвих, моторних, соціальних функцій у дітей, які дадуть змогу знизити залежність дитини від сторонньої допомоги та підвищити соціальну адаптацію;

Ø формування в суспільстві позитивного ставлення до дітей з особливими потребами;

Ø надання консультативної допомоги сім'ям, які виховують дітей з ООП, напрацювання оптимальних варіантів сімейного виховання.

Основою для запровадження інклюзивної освіти в ЗДО є низка державних НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТІВ: - Наказ МОН від 06.02.2015 р.№ 104/52 "Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у ДНЗ" - Лист МОН України від 13.11.2018 р. № 1/9-691 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах» - Лист МОН України від 26.06.2019 р. № 1/9-409 «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р.». - Постанова КМУ від 10.04.2019 року № 530 «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти». - Наказ МОН України від 08.06.2018 року № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» - Наказ МОНУ від 04.11.2010 № 1055 «Типовi штатнi нормативи дошкiльних навчальних закладів» зі змінами від 20.05.2016 № 544 (1асистент на групу, навантаження 36 год.) ; Пакет документів для відкриття інклюзивної групи Організація інклюзивного навчання передбачає певну процедуру та оформлення ряду документів, а саме: 1. Заява батьків на організацію інклюзивної групи 2. Копія свідоцтва про народження дитини. 3. Медична довідка від лікаря-педіатра із зазначенням того, що вона здорова і може відвідувати ЗДО 4. Карта профілактичних щеплень(форма № 063/о) 5. Висновок ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини; 6. За наявності інвалідності подається копія медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років 7. Копія індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності). 8. Клопотання завідувача «Про відкриття інклюзивної групи» (подається на ім'я начальника відділу освіти ), а також повний перелік вище сказаних документів на дитину з ООП. 9. Наказ відділу освіти «Про організацію діяльності інклюзивної групи в закладі дошкільної освіти району» 10. Наказ по ЗДО «Про організацію діяльності інклюзивної групи в закладі дошкільної освіти» 11. Наказ «Про створення команди команди психолого – педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в ДНЗ» 12. Наказ «Про організацію корекційно-розвиткових послуг в ЗДО» 13. Додаткова угода з батьками на психолого-педагогічний супровід дитини з ООП.

Корекційно-розвиткові програми для дітей з ООП

Корекційно - розвиткову програму визначають фахівці інклюзивно-ресурсного центру після проведення комплексного психолого-педагогічного вивчення на підставі, якого Командою супроводу у закладі розробляється ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ (ІПР) .

Ø «Віконечко» - програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років (від 12.04.13 №1/11-6943);

Ø «Розквіт» - комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом (від 04.04.2013 № 1/11-6544);

Ø Програма розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями опорно – рухового апарату (від 05.12.2012 №1/11-18795);

Ø Програма розвитку глухих дітей дошкільного віку (№ 1/11-11626 від 17.07.2013);

Ø «Стежки у світ» - програма розвитку дітей дошкільного віку зі зниженим слухом (від 12.04.2013 №1/11-6942);

Ø Програма розвитку дошкільного віку зі спектром аутистичних порушень ( від 11.09.2013 № 1/11-13887);

Ø Програма розвитку дітей дошкільного віку з розумовою відсталістю (від 12.04.2013 № 1/11-6940);

Ø Методичний посібник з музикотерапії для дітей дошкільного віку зі складними порушеннями психофізичного розвитку (лист №1/11-6939 від 12.04.2013). 

 

Пошук

Календар
«  Вересень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Друзі сайту

Форма входу